Ilyen nincs és mégis van, hála a NasiDoboznak: mostantól büntetlenül rágcsálhatsz két étkezés között! (Felidéző)

szept. 28., 2016

Ilyen nincs és mégis van, hála a NasiDoboznak: mostantól büntetlenül rágcsálhatsz két étkezés között! (Felidéző)

Adott egy fiatal, mindössze 23 éves lány, aki a külföldi tanulmányai után hazajött, és megvalósította az álmait. Mikula Dalma segíti az emberek nassolási vágyát kiszolgálni, mégpedig egészséges és tápanyagban gazdag NasiDobozokkal. A táplálkozástudománnyal és antropológiával foglalkozó Dalma az egészség mellett a környezetvédelem híve is. Vele beszélgettünk indulásról, tervekről, célokról.

IgenÉlet: A NasiDobozokat összeállító cég kitalálója és tulajdonosa vagy. Hogy találtál rá erre az útra?

Mikula Dalma: Angliában biológiai antropológiát tanultam, ahol a kedvenc témám a táplálkozástan lett, és természetesen a táplálkozással összefüggő betegségek és kialakulásuk kutatása. A Bsc megszerzése után hazajöttem, itthon dolgozni kezdtem ezen a területen, és a munkám mellett saját vállalkozásként hoztam létre a NasiDobozokkal foglalkozó céget.

IÉ.: A Nasidoboz saját ötlet, vagy külföldi projekt meghonosítása nálunk is?

M.D.: A koncepció összességében saját ötlet. Sokat segítettem az ismerőseimnek, a barátaimnak az étrendjeik összeállításában, a nasidoboz egy kis része a tudatos táplálkozásnak. Ezzel a vállalkozással több embernek tudok segíteni, a megszerzett tudásomat szélesebb körben tudom kamatoztatni.

IÉ.: Hányféle nasitok van?

M.D.: Jelenleg 20 rágcsálnivaló közül lehet választani, melyek négyesével kerülnek összeválogatásra 5 féle dobozban.

IÉ.: Miért egészségesek ezek a rágcsák? Mi alapján válogatjátok össze a dobozok tartalmát?

M.D.: A NasiDoboz az impulzus étkezést, az élvezeti táplálkozást célozza meg, amely egy nagyon érzékeny témának mondható. A legtöbb emberben a nassolás kimerül csokiban vagy chipsben. A dobozok - ezekkel szemben - különböző eljárásokkal kezelt gyümölcsöket, gabonaféléket és magvakat tartalmaznak, melyek tápanyagban gazdag és változatos kombinációban kerülnek a dobozokba, egy ajánlott étrendbe is beilleszthető módon, így ez részét képezheti a napi tápanyagbevitelnek is, még akkor is, ha az ember diétázik.

A NasiDoboz több, mint egy átlagos szelekció. A nasik összeválogatásánál azon túl, hogy a legjobb minőségű alapanyagok beszerzésére törekedtünk, fontos a doboz típusához illő tápanyagtartalom, mennyiség és ízharmónia. Az adagok az étrendhez igazodva, napi mennyiségként lebontva, előre csomagolva érkeznek, elkerülve az állandó méricskélést a vevőinknek.

Ízelítő a finomságokból

IÉ.: Hamarosan indul a webáruházatok is. Mik a rövid- és hosszútávú céljaitok? Gondolkodtok más termékekben is?

M.D.: A webáruház a start előtt áll, az első lépés lesz ezen a hosszú úton. A dobozkákat szeretnénk folyamatosan fejleszteni. Arra törekszünk, hogy az egészségre káros nassolnivalókat széles körben felváltsák a dobozkáink, akár egyénileg összeállíthatóak legyenek, figyelve az illető életritmusát, kalóriaigényét és ízlését. Szeretnénk minél több emberrel megismertetni a termékeinket.

IÉ.: Hol találhatnak meg benneteket az érdeklődők?

M.D.: Egyelőre csak online, de sok viszonteladó felvette velünk a kapcsolatot, aminek nagyon örülünk.

Mikula Dalma ötletgazda és tulajdonos

IÉ.: A nasidobozok külseje is környezettudatosnak tűnik. Ugye ez nem véletlen? Fontos számotokra a környezetvédelem?

M.D.: Igen, nagyon fontos. Foglalkoztat minket a környezetvédelem jövője, a klímaváltozással járó nehézségek leküzdése, az élhető bolygó fenntarthatósága. Emberi kötelességünknek érezzük figyelni rá, mert ezzel a sok kis aprósággal tudunk mindannyian hozzájárulni a környezetvédelemhez.

IÉ.: A legjobban mi motivált benneteket az induláskor? Egészséges életmód hirdetése, piaci rés, innováció?

M.D.: Ezek így együtt.  NasiDoboz elsősorban egy küldetés, amivel szeretnénk hozzájárulni a nemzetünk egészségéhez. Számos ötlet közül azért lett a doboz létrehozása az első lépés, mert különösebb tőkebefektetés nélkül indítható vállalkozás. A mai rohanó világunkban a junkfood iparág a legfelkapottabb, de mi szeretnénk ezt megcáfolni, és a mindennapokba illeszthető egészséges nassolnivalót forgalmazni, ha már minden arról szól, hogy mérj kalóriát, táplálkozz helyesen, csak épp idő nincs rá. Mi készen adjuk az egészséget, tábla csoki helyett. Az innováció erős szó egyelőre, de biztosan állíthatom, hogyha nem hinnénk abban, hogy újdonságot adhatunk az embereknek, akkor bele sem kezdtünk volna.

A NasiDobozról bővebben ITT tájékozódhatsz!

(Az interjú 2016. június 2-án jelent meg.)

Szabó JuditSzabó Judit

Hozzászólások